Lookalike Nedir? (Benzer Hedef Kitle)
Geleneksel reklam modellerinin dijital platformlardaki reklam faaliyetleriyle olan kıyası uzun tartışmalara gebedir. Dijital dönüşümün üretim, dağıtım ve tüketim başta olmak üzere tüm alanlarda gösteriyor oluşu, geleneksel reklamcılığın temel ilkelerini de derinden sarsmaktadır. İnsanların bir ürün veya hizmete yönelik ilgilerini çektikten sonra bu ilgiyi satışa çevirebilme yetisi başta Google olmak üzere en güçlü sosyal medya ağı olan Facebook’ta da mevcuttur. Buradan hareketle ‘’Benzer Hedef Kitle’’ olarak tabir edilen ‘’Audience Lookalike’’ konusunu incelemekte fayda var.
Hedef Kitle Nedir?
Geleneksel pazarlamacılığın 101 konularından biri olan hedef kitleler, dijital platformlardaki reklamcılık faaliyetleri ve olanaklarıyla birlikte ciddi bir dönüşüme uğramıştır. Dijital platformlarda geçirilen süreler, tıklamalar ya da bazen yalnızca göz atmalardan her biri dijital pazarlama ve reklam stratejistleri tarafından kullanılabilir birer veridir ve işletmelerin reklam bütçelerini kısarken, gelirleri artırmayı amaçlamaktadır.
Kişisel veya kurumsal firmaların sattıkları ürün veya sundukları hizmet ile ilgili satış gerçekleştirmeyi düşündükleri insan/insan topluluğu, hedef kitle olarak tanımlanabilir. Arama motorlarının ve sosyal medya platformlarının gelişkin algoritmaları sayesinde ürün veya hizmete ilgi duyan ya da herhangi bir biçimde etkileşime geçen bireyler yönelik başlatılan reklam faaliyetleri profesyonel bir hizmet dalı olmakla beraber, günümüzde markalaşmayı ve kar marjını artırmayı düşünen her işletmenin birincil başvuru kaynaklarından biridir.
İdeal Hedef Kitle Nasıl Bulunur?
Hedef kitleler, web sitelerine entegre edilen kod parçacıkları aracılığıyla ya da sosyal medya platformlarının yönetim panellerinden ölçümlenebilen kullanıcı verilerini ifade eder. Buradan hareketle, entegrasyonların ve izlencelerin başarılı biçimde yapılabildiği profillerde yalnızca ilgili kişi ya da kişilere ulaşabilme, ideal hedef kitle olarak adlandırılmaktadır. Bir adım geriye çıkarak baktığımızda aslen yapılan tüm işlem, milyonlarca insan içinde satış gerçekleştirmek istediğimiz belki de birkaç yüz kişiden oluşan kişinin etrafında şekilleniyor. Bu birkaç yüz kişilik sadık kitleye ulaşmada işletmelere büyük faydası dokunacak olan Benzer Hedef Kitleler de, bu amaca hizmet eden en efektif yollardan birisidir.
Audience Lookalike (Benzer Hedef Kitle) Nedir?
Satış, duyuru ya da tanıtım amacı güden reklam faaliyetlerinde kullanabileceğiniz bir hedefleme türüdür. Lookalike’da amaç, elinizde hali hazırda bulunan bir kitleye benzeyen ya da o kitleyle aynı davranışlarda bulunması ihtimali olan kişilere ulaşmaktır. Elinizdeki mevcut kişiler daha önce Facebook sayfanızda paylaştığınız bir gönderiyi beğenen kişiler, web sitenizdeki bir ürünü sepete ekleyenler ya da Instagram üzerinden size mesaj göndermiş kişilerden oluşabilir.
Facebook reklamlarının çalışma prensibi aslında Facebook Pixel dediğimiz bir kodun beslenmesi hususuna dayanmaktadır. Web sitenizin kaynak kodlarına entegre ettiğiniz bu kod sayesinde Facebook sayfanızda ya da online marketinizde gerçekleştirilen hemen hemen tüm işlemleri detaylı biçimde barındırabilir ve bu işlemler neticesinde reklam stratejilerinizi oluşturabilirsiniz. Örneklendirmek gerekirse;
Web Tasarımı İle İşletmenizin Değerini Artırın!
Üretim, depolama ya da dağıtım fark etmeksizin tüm sektörler 2021 yılı itibariyle dijital farkındalık ve marka bilinirliğinin önemini kavramıştır. Milyonlarca potansiyel müşterinin mevcut müşteriler hale gelmesi adına yapılan en etkili ve ekonomik uygulamalardan biri olan kurumsal web site tasarımı İzmir web tasarım ajansları arasında en köklü firmalardan biri olan Localveri Yazılım güvencesiyle profesyonel bir hizmet alanını ifade etmektedir.
www.siteadi.com/alisveris-tamamlandi web adresindeki ‘’alisveris-tamamlandi’’ kelimelerine parametre bazında birer değer atayarak, reklam bütçesi ve dönüşüm oranlarını ölçümleyebilir;
‘’18-21 yaş arası, Psikoloji bölümü öğrencisi olan, Localveri Yazılım ve ProgramOfisi Facebook sayfalarını beğenmiş, İzmir ikametli kadın ve erkekleri hedefleyerek bir reklam oluşturabilirsiniz. Hedeflediğiniz olası 10.000 kişiden 100’üne ulaştığınızda yalnızca bu 100 kişiyi ve onların kullanıcı yönelimlerini kullanarak 500 ayrı benzer hedef kitleye daha isabetli ve etkili olacak şekilde ulaşabilir;
Mevcut kitlenizde X uygulamasını indiren ya da Y sayfasına mesaj atmış kişilerden yola çıkarak, yine bu şekilde davranışlarda bulunabilecek kişileri tetikleyebilir;
İşletmenize özel geliştirilen kısa, orta ve uzun vadeli reklam faaliyetleri ile giderlerinizi azaltırken; şirket gelirlerinizi önemli ölçüde artırabilirsiniz.