Sosyal Medya Pazarlaması Nedir?
SOSYAL MEDYA PAZARLAMACILIĞI NEDİR?
Dijital pazarlama sürecinin en önemli parçalarından biri olan sosyal medya pazarlaması, kurum ve kuruluşların dijital mecrada tanıtım faaliyetlerinin büyük bir çoğunluğunu oluşturmaktadır. Dijital olmanın önem kazandığı günümüz koşullarında gerek bireysel gerekse kurumsal manada sosyal medya kullanımı önem kazanmaktadır. Kurum ve kuruluşların, mevcut ve potansiyel müşterilerine karşı sanal vitrin duruşlarını ifade eden kurumsal kimlik tasarım çalışmalarının kullanıldığı sosyal medya mecraları oldukça önemli bir yapıyı ifade etmektedir.
En basit anlatımıyla sosyal medya pazarlaması, kurum ya da kuruluşların markalarına ait tanıtım ve pazarlama faaliyetlerini mevcut ve potansiyel müşterilerine aktarma sürecidir diyebiliriz. Facebook, Twitter, Instagram, YouTube gibi birçok farklı sosyal medya platformunda aktif olarak sosyal medya çalışmalarını sürdüren kurumlar, satışlarında ve marka bilinirliklerinde olumlu etkiler yaratmakta ve rakiplerinin karşısında bir duruşa sahip olmaktadır.
İçeriğinde çeşitli alt dalları içermekte olan sosyal medya pazarlama süreci uzun vadede işletmelere birçok avantaj sağlamaktadır. Kurumsal kimlik tasarımı içerisinde yer alan sosyal medya çalışmaları, işletmelerin marka oluşturma süreçlerinde oldukça fazla yarar sağlamakta, marka bilinirliğini üst seviyeye çıkarmaktadır.
DİJİTAL PAZARLAMA STRATEJİLERİ!
Artık satışı öğrenmek için onlarca kitap okumanıza gerek kalmayacak! Satış Küpü eğer okuduklarınızı uygulama kararlılığını gösterebilirseniz sizin de hayatınızı değiştirebilir. Satış Küpü kitabı temelde 3 ana bölümde kurgulanıyor. Bu bölümlerin ilki temel satış yetkinliklerini, ikincisi; satışın demografisini, üçüncüsü ise pazarlama temelli satış tekniklerini inceliyor.
ETKİLİ BİR DİL İLE BAŞARIYI YAKALAYIN!
Sosyal medya pazarlamasında dikkat edilmesi gereken birçok unsur mevcuttur. Bunlardan biri olan görsel ve yazı içeriklerinin internet diline uygun söylemleri içermesi ve mevcut, potansiyel müşterilerin akışına göre servis edilmesi gibi faktörlerin değerlendirilmesi gelmektedir. Kurum ve kuruluşların aktif olduğu her mecraya ait analizlerinin yapılması ve bu bağlamda içeriklerin oluşturulması da sosyal medya pazarlaması sürecini kapsamaktadır.
Günümüzde sosyal medya pazarlamasını aktif olarak kullanan birçok kurum ve kuruluşun satış kar oranlarında ve marka imajlarında olumlu yönde ilerleme yaşaması diğer tüm işletmelere bu bağlamda çalışmalar yapılmasını ön plana çıkarmaktadır. Bu sebeple sanal rekabetin yaygın olduğu şartlarda sosyal medyanın etkili ve etkin kullanımı olumlu yönde ilerlemeyi mümkün kılacaktır.