Teknoloji ve İnternetin Gelişimi
Her internet kullanıcısının oluşturduğu veriler dijital platformda depolanıyor. Lakin kullanılan verilerin %85’inden işletmeciler sorumlu. Genel bağlamda kullanılan verilerin oluşum faktörü işletmeciler, verileri kullanan ve yayan ise tüketiciler. EMC Dijital Dünya Araştırması’nın sonuçlarına göre; 2013-2020 yılları arasında dijital dünyanın 4.4 trilyon gigabayttan 44 trilyon gigabayta çıkarak 10 kat büyümesi bekleniyor.
İşletmecilerin dijital mecrada var olmaları ve yönetebilmeleri artık daha önem taşıyor. Yoğun bilgi trafiğinde müşterilerin dikkatlerini çekmek artık zorunlu hale geliyor. Sürekli etkileşim halinde kalarak marka beğendirme ve hatırlatma işlemleri yapmayan işletmelerin, bu trafikte kaybolacağı ön görülüyor. Bugün dijital dünyayı oluşturan veri miktarı dünya ile ay arasındaki mesafenin 2/3’üne uzanacak 1 raf dolusu iPad Air dolduracak miktarda (253.704 km). 2020senesinde bu miktar 6.6 adet raf dolusu iPad-Air dolduracak miktara ulaşacak.
Daha Fazlası İçin: Kişisel Verileri Koruma Kanunu Nedir? (KVKK Nedir)
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu, 7 Nisan 2016 yılında özel hayatın gizliliği kapsamında kişisel verileri, kişilerin hak ve özgürlüklerini korumayı amaçlamaktadır. Teknolojinin gelişmesi ile birlikte sosyal mecralardan sağlanmakta olan hızlı bilgi akışı ve bilgilerin internet alt yapılarında işlenmesi mevcuttur. Bu durum ilk bakışta kullanıcı ve mal/ hizmet sağlayan işletmeler açısından büyük kolaylık sağlamış olsa da uzun vadede büyük tehlike oluşturmaktadır. İnternet üzerinden dolandırıcılık faaliyetleri yürüten birçok şebeke örgütün kullandığı bu altyapı sorununa bir çözüm olarak gelen KVKK, iki taraf için de oldukça önem taşımaktadır.
Teknoloji Notları: ”Yenilik”
Google reklam ve izleme araçları, gün geçtikçe işletmelerin yüzünü güldürmeye devam ediyor. Arama motorlarında marka adının üst sıralarda çıkmasını ya da müşteri takibi sağlasa da teknoloji gelişmeye devam ediyor, veri trafiği artıyor. Bu nedenle Google Analytics’in özellikle e-ticaret verilerini takip etmesi için yeni uygulama sunuma çıktı. Şimdiye kadar ziyaretçi takibi etrafında özellikler sunan Google Analytics, e-ticaret siteleri için özel tanımlamalar ve müşteri takip özellikleri tanıtacak. Kullanıcıların alışveriş süreçleri hakkında daha detaylı bilgi sahibi olacağız.
Şu anda etkinlikler kullanılarak yapılabilen sepete ekleme-çıkarma ya da ürün görüntülenmesi gibi birçok raporlama event eklenmesine gerek kalmadan otomatik olarak görüntülenebilecek. Google, ”Analytics Summit” etkinliğinde tanıtılan uygulamanın temelinde ”büyük veri” sistematiği yatıyor. E-ticaret müşterilerinin sitedeki gezinme, satın alma ve ödeme hareketleri özel olarak raporlanacak. Böylece tüketici davranışları e-ticaret özelinde izlenecek ve satışları artırmanın yolu açılacak. Universal Analytics’e geçerek yeni uygulamaya başlayabilirsiniz.